Alla inlägg under december 2020

Av endagitagetbloggen - 28 december 2020 13:56


    

...

Av endagitagetbloggen - 25 december 2020 09:05


    

Av endagitagetbloggen - 20 december 2020 13:34

...idag åkte teckningsblocket fram..och  ibland blir det..

 

..mobilfoto av dagens kreativa verk, mandalor o lite annat klotter, mediativt klottrande kan man kanske kalla det.. Må bra terapi..

Av endagitagetbloggen - 19 december 2020 10:18

vi bakade pepparkakor,

det var nog inte min roligast syssel sättning

måste jag erkänna

degen var en evigheeeet

kavlade och kavlade

bakade och bakade

och det kändes som om degen aldrig tog slut

blev nog miljoner små hjärtan

som klappade där på bakbordet

det blev nog pepparkakor för ett helt kompani 

så det räcker och blir över..pust..

nää..nästa G bakar jag nog hellre ett enda stort pepparkakshus 

Pyntar, pimpar och smyckar ut det med kristyr o godis

det är nog mycket roligare att vara arkitekt

o bygga ett vackert utsmyckat pepparkakshus :)

Av endagitagetbloggen - 18 december 2020 13:46


     

kanske är det någon mer som är som mig 

som gillar och är intresserad av tatuerings motiv

själv så vill jag inte ha någon tatuering på min egen kropp

den ska förbli ren och tatuerings fri har jag bestämt

men jag gillar själva motiven/bilderna

och tycker det är kul att se andras

en del motiv är väldigt fina

det finns många fina motiv att välja på

och även en del man finner mindre tilltalande

men det som är fult för en person

kan vara vackert för en annan

jag brukar se det som konst på en kropp

intressant

en visade mig sin tatuering

fick höra historien bakom råtta tatueringen

jag tyckte den var gullig 

jag tog och försökte göra en blyerts teckning av den

så gott det gick


tyckte motivet på råttan var söt:)

 

det tyckte nog kisse också:)

...

Av endagitagetbloggen - 17 december 2020 09:25


  


Av endagitagetbloggen - 9 december 2020 09:36

Ett hus med många hyresgäster

verkar det vara i alla fall...

Mobilfoto ( ursäkta suddig bild)

    

Av endagitagetbloggen - 6 december 2020 08:21

Morgonpigg

-godmorgon

Här doftar det nybakat

Bakat och bjöd på fika här hemma

bulle frukost :)

bulla smakar bäst med ett glas mjölk

men nu blev det kaffe

 

Blev ingen lussebulla idag

utan vanlig kanelbulla

En påse ska med hemm till mamma o pappa

så får dom lite gott oxå

så får fler glädje av ens bakande

nu är dom nästan slut

dom var försvinnande goda :)


Ovido - Quiz & Flashcards